3o Γενικό Λύκειο Λαμίας (Μουστάκειο)

Παρασκευή, 24 Νοεμβρίου 2017

UNESCO Οδηγός Σπουδών των Εκπαιδευτικών για την Παιδεία στα Μέσα και την Πληροφορία

Υποβλήθηκε από 3lykeiolamias στις .
Εκτυπώσιμη μορφή


logo

Είναι γεγονός ότι ζούμε σε ένα κόσμο όπου η ποιότητα της πληροφόρησης (επανα)προσδιορίζεται σε μεγάλο βαθμό από τα νέα μέσα επικοινωνίας τα οποία προσφέρονται πλέον σε ενιαίες πλατφόρμες μέσα από την ψηφιακή σύγκλιση. Οι επιλογές και επακόλουθες πράξεις μας, η ικανότητα του αυτοπροσδιορισμού, της προσωπικής ανάπτυξης αλλά και η πολιτειακή μας ταυτότητα καθορίζονται από την κατακλυσμιαία παρουσία των μέσων ενημέρωσης. Ως εκ τούτου, αποτελεί ύψιστη πρόκληση η καλλιέργεια δεξιοτήτων αξιολόγησης, ανάλυσης και φιλτραρίσματος της πληροφορίας προκειμένου να είμαστε σε θέση να ασκήσουμε το δικαίωμα στην πληροφόρηση και την ελεύθερη έκφραση. Στο σημείο αυτό εισέρχεται η ανάγκη για πολίτες με παιδεία στα μέσα, ή άλλως οπτικοακουστική παιδεία, με δεξιότητες πρόσβασης, δημιουργικής χρήσης και κριτικής ανάλυσης του περιεχομένου των μέσων.

Αυτή την ανάγκη επιδιώκει να καλύψει ο νέος Οδηγός Σπουδών των Εκπαιδευτικών για την Παιδεία στα Μέσα και την Πληροφορία  από την UNESCO Paris, προωθώντας το κίνημα της εκπαίδευσης των πολιτών και ενσωματώνοντας του δασκάλους ως πρωταρχικούς φορείς του νέου αυτού, οπτικοακουστικού αλφαβητισμού.

Δείτε εδώ τον Οδηγό Σπουδών των Εκπαιδευτικών για την Παιδεία στα Μέσα και την Πληροφορία.

O Οδηγός είναι πρωτοποριακός για δύο λόγους: Καταρχάς, είναι προσανατολισμένος στις τρέχουσες τάσεις γύρω από την ψηφιακή σύγκλιση (ραδιόφωνο, τηλεόραση, κινηματογράφος, διαδίκτυο, Τύπος, βιβλία, αρχεία, βιβλιοθήκες) – παρουσιάζοντας για πρώτη φορά, την παιδεία στα μέσα και την πληροφορία με έναν ολιστικό τρόπο. Κατά δεύτερον, είναι ειδικά σχεδιασμένος έχοντας τους εκπαιδευτικούς κατά νου και τη δια βίου μάθηση, εγκαινιάζοντας έτσι μια καταλυτική διαδικασία ως πολύτιμο γνωστικό εφόδιο στο πλαίσιο της επιμόρφωσης.

Ο Οδηγός διακρίνεται στο Α’ Μέρος που εστιάζει στο πλαίσιο προγράμματος σπουδών και ικανοτήτων των εκπαιδευτικών και το Β΄ Μέρος που προσφέρει αναλυτικές ενότητες κορμού και επιλογής γύρω για τη διδασκαλία των παραδοσιακών και νέων μέσων ενημέρωσης. Ιδιαίτερη έμφαση δίδεται στο ρόλο των ειδησεογραφικών μέσων όπου ο εν λόγω Οδηγός λειτουργεί ως «πρίσμα» μέσα από τον οποίο μπορούν να αξιολογηθούν για τις λειτουργίες τους, τις συνθήκες υπό τις οποίες εκπληρώνουν τις λειτουργίες αυτές και τους τρόπους με τους οποίους το προϊόν τους αφομοιώνεται από το κοινό.

 Πληροφορίες: Ειρήνη Ανδριοπούλου, Ερευνήτρια ΜΜΕ, EU Media Literacy Expert, ireneandriopoulou@gmail.com , 210 6075173, 6944 698233